III Jornades Internacionals Comunicació i Salut: #ParlemdeVIH?

• Institut de la Comunicació InCom-UAB
  • 09:00h a 14:00h // 15:30h a 17:00h

Tipus de públic: Públic especialitzat, Públic universitari

Institut de la Comunicació InCom-UAB
José Luis Terrón Blanco
info@comunicacioisalut.cat

A la inqüestionable importància que tenen els mitjans de comunicació com a eina de promoció i difusió de la salut, s’afegeix ara la facilitat amb la que la ciutadania pot accedir de forma directa a continguts poc rigorosos amb l’expansió de la cultura digital.

La tercera edició de les jornades organitzades per SCOMLab Comunicació i Salut InCom-UAB està dedicada a parlar de VIH. Ens interessa debatre sobre la difusió de les campanyes de prevenció, així com tot el que té a veure amb la informació que circula al voltant del seu tractament i les recomanacions sobre com viure amb aquesta malaltia. Però no es tracta només de veure quins continguts estan disponibles i com circulen aquests, sinó que també volem debatre sobre el seu seguiment, consum, usos, apropiacions… per part de les persones interessades. A més a més, la divulgació científica ens preocupa. De quina manera es donen a conèixer les investigacions mèdiques sobre VIH? Quins recursos narratius segueixen aquests continguts.

Aquesta jornada es planteja, com les anteriors, de manera interdisciplinar i transdisciplinar. Es comptarà amb la presència d’institucions estatals i autonòmiques responsables en l’àrea de la salut i d’organitzacions directament implicades al voltant de VIH, però la trobada pretén ser, sobretot, un lloc de debat entre equips investigadors de comunicació, periodistes i personal d’institucions. De fet, s’ha previst un termini de recepció de propostes.

Les propostes enviades s’han d’identificar amb una o més de les següents temàtiques:

• Salut Pública
  • Promoció de la salut i prevenció de malalties
  • Periodisme i salut als mitjans de comunicació
  • Campanyes de salut
  • Comunicació amb l’usuari-pacient
  • Societat-salut-benestar
  • Publicitat i salut
  • Emergències i crisi en salut
  • Tele-salut, telemedicina, eHealth i Salut 2.0
  • Teràpies digitals
  • Cinema i salut
  • Educació i salut
  • Investigació en comunicació i salut

SCOMLab Comunicació i Salut InCom-UAB ha celebrat anteriorment dues jornades, sota el títol net-health: sobre l’acreditació del qualitat dels llocs web que tracten temes de salut (2006), i sobre salut i cinema (2007).

Més informació: http://comunicacioisalut.cat/

20181010382_incomgran.gif

Institut D'Estudis Catalans (IEC)

Societat Catalana de Comunicació (SCC-IEC)