Tallers «A la recerca del món»

• Direcció General de Recerca. Secretaria d'Universitats i Recerca

Àrea temàtica: Richard Feynman
Tipus de públic: Públic infantil

Direcció General de Recerca. Secretaria d'Universitats i Recerca
Sandra Huerto
sandra.huerto@tresdosu.com

Es tracta d’un camí de descoberta mitjançant quatre tallers científics per apropar la ciència a l’entorn educatiu i familiar, experimentar el mètode científic i, alhora, fer visible la recerca que es fa a Catalunya i fomentar les vocacions científiques.

Els quatre tallers experimentals de foment de la ciència són els següents:

CO2 per extingir el foc (taller de química). Els humans interactuem cada dia amb el CO2: l’exhalen els nostres pulmons, l’absorbeixen les plantes en fer la fotosíntesi i serveix per extingir certs tipus d’incendis, per això forma part del contingut dels extintors. Mirem què passa quan interactua amb una espelma?

Carrera de colors (taller de biologia). La majoria de fulles i flors són d’un color concret, però quan moren canvien de color. Sabeu per què passa? Els nous colors estaven allà o han desaparegut uns i han aparegut uns altres?

Electricitat per un tub (taller de física). Sou a casa i de cop se’n va la llum. Ha deixat d’arribar l’electricitat, però sabeu que podeu crear-ne amb les mans? Encara que no aconseguireu gaire potència, podeu crear un generador elèctric petit.

Nanociència amb Richard Feynman (taller de tecnologia). La nanotecnologia és la manipulació de la matèria a escala molt i molt petita (nanomètrica). Es manipulen els àtoms i les molècules per a la fabricació de productes a microescala. Voleu descobrir com uns sensors capten aquesta informació nanomètrica i com hi reaccionen?

20171030514_logo_sur.jpg