Tot és Química....química quàntica, clar!

• Universitat de Girona

Àrea temàtica: Leonardo Da Vinci
Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius

Universitat de Girona
INS Vilablareix
sara.rafel@insvilablreix.cat / fina.navas@insvilablareix.cat

Ponents - Sílvia Simon, professora del grup de recerca en Química Teòrica i Modelatge i Enginyeria Molecular de la Universitat de Girona

La química ens envolta, forma part de nosaltres. Podríem dir que: “Tot és química?” Segurament. De la mateixa manera que hem escoltat moltes vegades “Tot és relatiu”. Tots dos són conceptes, com les matemàtiques mateix, que ens envolten i que formen part del nostre dia a dia. I pel que fa a la química realment tot és química. Des de la universitat sempre hem estat orgullosos d'impartir Química, i, a més, ens agrada que una bona relació entre persones vagi associada per sempre a “tenir química”. A la Universitat, a més de tenir química, i molta, ens passegem amb bosses a on queda clar que “Som de @QuimicaUdG”. I aquí ja us pot passar pel cap un experiment espectacular, unes bates, unes ulleres, fins i tot un modern laboratori... Però … i els químics quàntics? Què en sabeu dels químics quàntics? Ara podem donar un pas més enllà del concepte de que 'tot és química' que dèiem al principi, per la de que “tot es pot explicar amb Química Quàntica”! L’objectiu és poder adonar-nos-en que el que us envolta es pot explicar amb la química quàntica; quan mireu el colors, quan oloreu una flor, quan beveu un suc, quan toqueu la pantalla d'un mòbil, quan instal·leu una placa solar, quan parleu dels nous televisors QLED … Amb tot, intentarem passejar per la recerca que es porta en els grups de química teòrica del Institut de Química Computacional i Catàlisis, canviant totalment la imatge més coneguda dels químics i químiques.

201810162934_Logo_UdG.png