Espectacle Molecular Plasticity

CosmoCaixa
Teresa
mtsiso@fundaciolacaixa.org

Molecular Plasticity és un espectacle interactiu de dansa, música i ciència creat per científics que ofereix una experiència immersiva i multisensorial sobre el sorprenent món de la biologia molecular, en concret sobre el paper de les proteïnes dúctils. Una proposta artística que posa la ciència en escena amb música original, audiovisuals, dinàmiques de participació i tecnologies modernes de detecció i control de moviment, llum i so.

Fins no fa gaire, la importància de les proteïnes dúctils havia estat ignorada per la ciència a causa de la irregularitat de les seves formes. Ara, gràcies a Molecular Plasticity, coneixerem el paper que tenen tant en els processos de desenvolupament i adaptació dels organismes con en el desenvolupament de malalties com el càncer, l'Alzheimer o el Parkinson. I és que ser "diferent" o "irregular" no ha de representar, necessàriament, cap desavantatge o defecte.

Molecular Plasticity, és un projecte de La Ciència Al Teu Món i d'Inmaculada Yruela, investigadora del Grup de Biologia Computacional i Estructural de l'Estació Experimental d'Aula Dei (CSIC), i compta amb la col·laboració de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la tecnologia - Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats i CosmoCaixa.

HORARIS: Dissabte 17 de novembre, a les 18 h

Activitat recomanada a partir de 12 anys