Activitat corresponent a la Setmana de la Ciència 2016

• Metro Línies 2 i 5

Troba la planta mutant!

Tipus de públic: Estudiants de primària

Més informació Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG, CSIC-IRTA-UAB-UB)
Zoila Babot
zoila.babot@cragenomica.es
On es celebra Biblioteca Sagrada Família - Josep M. Ainaud de Lasarte
     C/Provença, 480, 08025, Barcelona
Necessita reserva Zoila Babot
communication@cragenomica.es
93 563 66 00 Ext 3033

8:30 a 16:30

Ponents - Elena Monte, Arnau Rovira, Nil Veciana, Marta Carrión, Lot Gommers

Taller per a grups escolars de 4rt a 6è de primària dirigit per investigadors del Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG).  En el taller els alumnes descobriran per ells mateixos que la forma de les plantes canvia per adaptar-se a les condicions del seu entorn. Els alumnes observaran petites plàntules d'Arabidopsis (planta model) mitjançant la lupa binocular. Veuran que la mateixa planta crescuda en llum o en foscor canvia de forma i n’hauran de descriure les característiques i dibuixar-les. Es discutirà per què les formes descrites ajuden a les plantes a adaptar-se a la llum o la foscor.

A més els alumnes, hauran d’identificar les plantes mutants de llum mitjançant l'ajuda de la lupa binocular. Es realitzaran dibuixos, es posaran en comú els descobriments dels diferents grups i s'explicarà el concepte de mutació de manera senzilla i adaptada a la seva edat.

Cal reserva prèvia per a l'activitat.

Dia 10 de novembre. Es faran 2 torns amb un màxim de 30 alumnes per torn: de 10:00 a 11:30 i de 11:30 a 13:00

2018912232_cragmarcacat.jpg

Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT), Consejo Superior de Investigacions Científicas (CSIC), Centros de Excelencia Severo Ochoa

Biblioteca Sagrada Família - Josep M. Ainaud de Lasarte