Del 10 SEP

ribassn@arenysdemar.cat

Museu d'Arenys de Mar
Església, 43, 08350, Arenys de Mar

Al llarg de la història de la ciència, l’home ha estat el protagonista i les dones s’han vist sotmeses per raó de gènere, a sostres, més que de vidre, de ciment. Des de l’Antic Egipte fins a la Gran Bretanya del segle XXI, passant per totes les èpoques i tots els continents, les dones han estat ocultes, a tot arreu i des de sempre. Per lluitar contra aquesta discriminació, el 2016 es va instaurar l’11 de febrer com a Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència.
Us presentem aquest viatge a través de l’espai i el temps per la vida de 24 dones científiques que la història ha fet invisibles.

A més us presentem una dona de ciència contemporània i del nostre territori que ens aproximarà a una realitat més que possible. Es tracta de Laura Artigas enginyera aeronàutica a Airbus, treballa al departament de sistemes de navegació que són els que ajuden a l´avió a posicionar-se i a saber en on es troba en cada moment, la seva feina és la de integrar aquests sistemes de navegació al propi avió. La Laura Artigas explica que quan ella es va voler dedicar a la ciència no va trobar referents femenins dintre del camp científic-tecnològic més enllà de la Marie Curie que apareixia als llibres de Batxillerat i la ESO, ara que treballa envoltada d´altres dones científiques són elles les seves referents i que com, ara ella mateixa, podrà ser mirall per a moltes nenes que al segle XXI es plantegin que volen ser quan siguin grans.

L'exposició es podrà visitar fins el 17 de desembre de 2023

Comencem a visibilitzar-les!