Cafè científic amb Carme Jordi: Els humans podem viure més enllà de la Terra?

• Departament de Ciències Naturals de l'Institut Ramon Berenguer IV d'Amposta

Àrea temàtica: 100 anys del naixement de Joan Oró
Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius, Públic general

Departament de Ciències Naturals de l'Institut Ramon Berenguer IV d'Amposta
Vicent Ramiro de Molina
vramiro@xtec.cat

Institut Ramon Berenguer IV
Carrer Mestre Suñé, 1-37, 43870, Amposta
Vicent Ramiro de Molina
info@iesramonberenguer.org
8:30 h - 20:00 h

Ponents - Carme Jordi i Nebot

Els recursos del nostre planeta Terra s'estan esgotant i cada vegada més sovint sentim a parlar d'anar a viure a la Lluna o a Mart o fins i tot més enllà. En aquesta xerrada situarem la Terra en el context del Sistema Solar, de la nostra Galàxia i del seu entorn, parlarem de planetes al voltant d'altres estrelles que podrien tenir vida, i discutirem les condicions en les quals els humans podrien viure fora de la Terra.

Carme Jordi i Nebot és doctora en Física per la Universitat de Barcelona, Catedràtica al Departament de Física Quàntica i Astrofísica de la mateixa universitat, membre de l'Institut de Ciències del Cosmos (ICCUB), de l'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) i membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC).

La seva recerca s'emmarca en l'astronomia galàctica i la física estel·lar, i en particular, en la caracterització física d'estrelles i cúmuls estel·lars, aquests com a traçadors del disc de la Galàxia. Aquesta recerca es basa en observacions astromètriques, fotomètriques i espectroscòpiques realitzades des d'observatoris de Catalunya, Espanya, Xile, Mèxic, França, Hawaii i des de l'espai.

Ha participat en missions espacials com Hipparcos i INTEGRAL de l'Agència Espacial Europea (ESA) i actualment participa de ple al projecte Gaia, també de l'ESA. Gaia mesura posicions i moviments de més de mil milions d'estrelles a la nostra galàxia. És membre del Gaia Science Team, l'òrgan científic assessor de l'ESA per a aquesta missió.

Interessada que la ciència arribi a tota la societat, participa des de fa anys en activitats de divulgació, activitats per a estudiants de primària i secundària i en aules per a la gent gran.

20211095730_INS_LOGO_Color_PNG.png

Museu de les Terres de l'Ebre