Club dels llunàtics i llunàtiques - Què en sabem de la Intel·ligència Artificial?

• Museu de Ciències Naturals de Barcelona
  • 30 pax

Museu de Ciències Naturals de Barcelona
Albert Batlles
abatlles@bcn.cat

Museu de Ciències Naturals de Barcelona
Plaza Leonardo Da Vinci, 4-5, 08019, Barcelona

Ponents - Jordi Torres, professor i investigador a la UPC i BSC, expert en IA.

Ni ciència ficció, ni utopia, ni distòpia. La Intel·igència Artificial ja és una realitat. Ben instal·lada en la quotidianitat de les nostres vides, genera tantes expectatives com incerteses. Però comencem pel principi: Què és? Com va sorgir? Quina ha estat la seva evolució fins a dia d’avui? Es pot afirmar que serà la protagonista d’un punt d’inflexió en la història de la humanitat com ho han estat l’escriptura o Internet? En parlarem amb Jordi Torres, professor i investigador a la UPC i BSC, expert en IA.

Ponent:

Jordi Torres, professor i investigador a la UPC i BSC, expert en IA.

Moderador: Jordi Serrallonga
Arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Lloc: exposició permanent Planeta Vida.

Observacions:

. En aquesta ocasió, de manera extraordinària, celebrarem aquest Club un dimarts.
. Us convidem a arribar al Museu amb antelació per visitar gratuïtament l’exposició Planeta Vida, abans de la tertúlia.
. Us preguem que arribeu al Museu amb 10 minuts d’antelació al començament de la tertúlia.
. La sessió no serà enregistrada ni posteriorment publicada al nostre canal natTV.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

El cicle del Club es fa el tercer dijous de cada mes.

Propera sessió:

14 de desembre de 2023, (Mens sana) in corpore sano: la ciència de la microbiota, amb Cristina Sáez, periodista experta en ciència i salut.

202011102557_20180115_COM_Marca_NAT3_liniesNegre.jpg