Berenar Matemàtic 2017

josep.sales@gmail.com

Vuitè Berenar Matemàtic 2017

Divendres, 10 de novembre de 16:45h a 19:45h

Foment Vilanoví (c/ Santa Madrona, 1-3 Vilanova i la Geltrú)

A les 16:45h començarà puntualment el BERENAR  que és totalment gratuït.

Hi haurà pastetes , entrepans, begudes,... i jocs matemàtics i enigmes per resoldre.
Per assistir al Berenar heu d'escriure a josep.sales@gmail.com , indicant el nom i quants sereu. Apunteu-vos…, queden places!!
A les 19:45h escoltarem la magnífica CONFERÈNCIA del Doctor Claudi Alsina, catedràtic de la Universitat Politècnica de Catalunya.

"Matemàtiques i Cuina"

No és necessari participar en el Berenar per assistir a la conferència.

A les 21h, gaudirem del deliciós SOPAR MATEMÀTIC.  Per assistir al Sopar  heu d'escriure a josep.sales@gmail.com , indicant el nom i quins plats heu seleccionat del Menú adjunt. Apunteu-vos, queden places!!

Comitè organitzador 2017(SEMG)
Jordi Font, Jordi Caelles, Adelina Homedes, Joan Gómez, Pep Sales, Noli Martín,  Jaume Munné i Francesc Banyuls

El Berenar Matemàtic 2017 és la vuitena  trobada anual de persones de diferents edats i formació, de Vilanova i la Geltrú i altres viles del Garraf.
L’objectiu és divertir-se resolent 15 enigmes preparats pels organitzadors i passar-s’ho bé amb jocs matemàtics d’enginy i sobretaula. Organitzat per la Societat d’Ensenyants de Matemàtiques del Garraf (SEMG).  http//:semgarraf.blogspot.com.es

L’únic objectiu de l’activitat és passar-ho bé i berenar. L’activitat i el berenar són gratuïts. Es  treballa en grup debatent propostes de solucions o mètodes per abordar i solucionar els 15 enigmes.

Els participants poden ser avis, pares i fills, nets, amics, parelles,... que gaudeixen junts davant el repte dels enigmes o el joc plantejat.  Homes i dones, nois i noies, entre 14 i 93 anys, que pensaran i treballaran junts en la comprensió i la resolució dels 15 enigmes, jugant i col·laborant.

La organització aporta alguns consultors que ajuden als participants i promouen el debat entre els grups, tot aportant el material necessari per desenvolupar l’activitat.

No hi ha cap premi ni es pretén només “trobar la solució”. Al final de la sessió es sortejarà un obsequi matemàtic entre els assistents. L’activitat pot abastar molts camps com Art i Matemàtiques, Matemàtiques del dia a dia, Música i Matemàtiques, Jocs Matemàtics, etc.

Els Berenars Matemàtics s’inspiren en l’experiència dels membres de la SEMG, intenten oferir una activitat que millori la “visibilitat” social de les Matemàtiques i pretenen potenciar el joc i el gust per la resolució d’enigmes matemàtics en les famílies, els estudiants  i els grups d’amics.

Els Berenars Matemàtics es basen en l’èxit de diferents experiències com les  “Family Math” de la Ithaca University (New York, USA), els “Family MathsGroups” de la Vancouver Island University (Canada), la “NCTM Family Math” de la Illinois University (Chicago) o les “Promenades dans les mathématiques” del Palais de la Découverte (Paris).

A les 19.45h tindrà lloc la conferència de un tema de popularització matemàtica. El doctor Claudi Alsina ens parlarà de “Matemàtiques i Cuina

Organitza la Societat d'Ensenyants de Matemàtiques del Garraf (SEMG).

Han donat  suport a  les set edicions (des del 2010 fins ara):

Ajuntament  de Vilanova i la Geltrú (IMET)

Centre de Recursos Pedagògics del Garraf (Departament d’Ensenyament)

Escola Politècnica Superior de Vilanova i la Geltrú (EPSVG-UPC)

Foment Vilanoví

201610272628_SEMG_logopetit.jpg

IMET - Ajuntament  de Vilanova i la Geltrú

Foment Vilanoví

SEMG   Societat d'Ensenyants de Matemàtiques del Garraf

Escola Politècnica Superior de Vilanova i la Geltrú (EPSVG-UPC)