• Metro L1: Can Serra

Els orígens del llenguatge en l'evolució humana

Tipus d'activitat: Taules rodones i conferències
Activitat adherida a la campanya del passaport científic

Més informació Pessics de Ciència
Centre Cultural Sant Josep
pessicsdeciencia@gmail.com
On es celebra Centre Cultural Sant Josep
     Av. d'Isabel la Catòlica, 32, 08901, l'Hospitalet de Llobregat

Qualsevol reflexió sobre els orígens i el desenvolupament del llenguatge no està lliure d’especulació. Malgrat les dificultats d’investigar l’evolució humana des d’una perspectiva psicològica, creiem que és necessari que les ciències del comportament contribueixin amb la seva mirada a la comprensió dels esdeveniments que ens van convertir en humans. L’objectiu d’aquesta conferència serà revisar i analitzar allò més significatiu que s’ha investigat en matèria de filogènesi del llenguatge i de la comunicació. Des d’una perspectiva divulgativa ens introduirem en els conceptes claus de l’antropologia evolutiva. En primer lloc examinarem els elements més importants que fonamenten les hipòtesis sobre els orígens del llenguatge. Després interpretarem el conjunt de dades per comprendre l’emergència dels signes en el llinatge humà i el paper que ha tingut el gest com a embrió del llenguatge oral.

Conferència a càrrec d’Ignasi Ivern, professor de "Comunicació i Cognició" i "Avaluació Psicològica" a la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull. membre fundador i assessor científic a TRIVIUM, Institut de Neurociència Cognitiva Aplicada a l'Aprenentatge. La seva docència se centra en el llenguatge i la cognició en un sentit ampli que abasta des de l'etologia a la psicologia cognitiva i des de la normalitat a la patologia.

2016927548_PESSICS_logo__Aj.png