• Metro Torrassa

LA GRANDESA DEL MÉS PETIT

Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius, Públic universitari

Més informació Biblioteca Central Tecla Sala
Gemma Isern
iserneg@diba.cat
On es celebra Biblioteca Central Tecla Sala
     Av. Tarradellas, 44, 08901, l'Hospitalet de Llobregat
Necessita reserva Gemma Isern
iserneg@diba.cat

09:00h 15.00h

Taller que ens parla de l'impacte que tindrà la nanotecnologia en el segle XXI. Es comença definint què és la nanotecnologia (tot allò que ens permet manipular o estudiar elements amb dimensions nanomètriques) i es duu a terme exemple gràfic amb daus ja que permet explicar la relació que hi ha entre el volum i la superfície dels materials. La segona part del taller parla sobre la reactivitat posant com a exemple pràctic una pastilla efervescent (on aquesta reacciona amb l’aigua més ràpid com més trossejada està). També es parla del fet que utilitzar la nanotecnologia per fer medicaments és perillós ja que pot ser que es donin reaccions massa ràpid, afectant a alguns teixits o òrgans. Això ens porta a l'última part del taller on es parla sobre la tècnica per retardar aquestes reaccions anomenada nanoencapsulació. Aquesta última part serà experimental, i es durà a terme amb un exemple d'encapsulació que és l'esferificació (tècnica de cuina per fer esferes recobertes de líquid) on cadascú podria fer esferificacions de refresc de cola o d'algun altre líquid.

Taller per a joves i adults. Places limitades

Divendres, 16 de novembre a les 18.30h

201810183931_images.jpg