Recerca a l'estany de Montcortés

Geoparc mundial UNESCO Orígens
Núria Verdeny
info@projectegeoparctrempmontsec.com

Ponents - Dra Teresa Vegas-Vilarúbia (UB) i Dr. Valentí Rull (CSIC-ICTJA)

Dues ponències per dos dels investigadors que fan recerca a l'estany de Montcortés ens ajudaran a comprendre els tresors que amaga aquest estany:

L'ESTANY DE MONTCORTÈS ENS EXPLICA LA HISTÒRIA CLIMÀTICA I ECOLOGICA
Les capes de fang (sediment) que es van acumulant any rere any al fons de l'estany són com les pàgines d'un llibre que ens expliquen la història del que passa dintre el llac i també a la seva conca. En aquesta xerrada veurem com ho fem per accedir a aquest llibre i llegir les seves pàgines, que ens revelaran els esdeveniments climàtics i ecològics que han ocorregut al voltant de l'estany durant el darrer mil·lenni, així com les transformacions del paisatge degudes a les activitats humanes.

EFECTES ACTUALS I FUTURS DEL CANVI CLIMÀTIC SOBRE L'ESTANY DE MONTCORTÈS
L'escalfament ràpid de l'aigua pot modificar profundament  el funcionament i les condicions ambientals de l'estany de Montcortès. En aquesta xerrada us explicarem les evidències que hem trobat que l'estany  ha començat a respondre al canvi climàtic actual, i la recerca que n' estem fent. Estudiem l'evolució espacial i temporal de la anòxia de l'estany, ja que el seu increment pot afectar  la seva capacitat autodepuradora i afavorir la proliferació de diversos bacteris.

202110213321_geoparc_logo_marca_color.jpg