Ens pot ajudar un robot submarí a curar el càncer o a trobar vida extraterrestre?

• Universitat de Girona

Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius

Universitat de Girona
INS Santiago Sobrequés i Vidal
mcustey@xtec.cat

Ponents - Rafael Garcia Campos, professor del grup de recerca en Visió per computador i Robòtica

L'oceà cobreix gairebé 3/4 parts del nostre planeta. No obstant això, els éssers humans hem explorat una fracció molt petita d'aquesta vasta extensió del globus, ja que les profunditats oceàniques són medi hostil amb absència de llum i pressions extremes. Les característiques de l'entorn submarí ofereixen diversos desafiaments per a robòtica i per explorar el fons del mar utilitzant càmeres, principalment a causa de l'atenuació i dispersió de la llum.

En aquesta xerrada veurem la feina que portem a terme des del grup de Visió per Computador i Robòtica (VICOROB) de la Universitat de Girona per desenvolupar la tecnologia que ens permeti explorar el fons del mar utilitzant robots autònoms. Aquests robots ens guiaran en un viatge que ens portarà des de les dorsals oceàniques, passant pels esculls de corall, fins l’espai exterior per especular amb les formes de vida que creiem que podrem trobar en altres indrets del nostre sistema solar.

201810162934_Logo_UdG.png