És segura l'aigua que consumim?

• Universitat Rovira i Virgili

Universitat Rovira i Virgili
ComCiència
comciencia@urv.cat

Ponents - Carme Aguilar, professora Departament de Química Analítica i Química Orgànica de la URV

L'objectiu d'aquesta xerrada és que els assistents prenguin consciència de la importància d'una bona gestió de l'aigua. L'aigua ens pot semblar una substància molt corrent, doncs la utilitzem múltiples vegades al dia i quan obrim l'aixeta de les nostres cases tenim aigua sense cap problema i això implica que en molts casos no pensem que deixar l'aixeta oberta significa malbaratar aquest recurs, o de vegades tampoc som conscients que estem contribuint a la contaminació de l'aigua. Per això és important conèixer quin és el recorregut que segueix l'aigua abans que ens arribi a les nostres llars i també quin és el granet de sorra que podem aportar per a que contribuïm a l'estalvi d'aquest recurs. En aquest sentit, aquesta xerrada pretén donar una visió sobre el cicle de l'aigua, el seu posterior tractament en plantes potabilitzadores (que involucra una sèrie de processos físics i químics) i com ens arriba a les nostres cases, amb una qualitat determinada.

Organitza: Universitat Rovira i Virgili. Col·labora: Campus Extens de La Pobla de Mafumet.

20171123012_urvapilatcolor.png