És segura l’aigua que consumim?

Universitat Rovira i Virgili
ComCiència
comciencia@urv.cat

Cambrils
Centre Cultural de Cambrils (Carrer de Sant Plàcid, 18. Cambrils), 18, 43850, Cambrils
-
campusextens@urv.cat
-

Ponents - Carme Aguilar, investigadora al Departament de Química Analítica i Química Orgànica de la URV.

L'objectiu d'aquesta xerrada és prendre consciència de la importància d'una bona gestió de l'aigua. L'aigua ens pot semblar una substància molt corrent perquè la utilitzem múltiples vegades al dia i quan obrim l'aixeta tenim aigua sense cap problema. Això implica que en molts casos no pensem que deixar l'aixeta oberta significa malbaratar aquest recurs, o de vegades tampoc som conscients que estem contribuint a la contaminació de l'aigua. Per això és important conèixer quin és el recorregut que segueix l'aigua abans que arribi a les nostres llars i també què podem fer per contribuir a l'estalvi d'aquest recurs. La xerrada pretén donar una visió sobre el cicle de l'aigua, el seu posterior tractament en plantes potabilitzadores (que involucra una sèrie de processos físics i químics) i com arriba a les nostres cases, amb una qualitat determinada.

20171123012_urvapilatcolor.png