Del 2 NOV
Al 30 NOV

Exposició · Les platges de Blanes i el delta de la Tordera: passat, present i futur

• Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC)
  • 09:30h a 14:00h // 14:00h a 20:30h

Tipus d'activitat: Exposicions
Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius, Públic general

Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC)
Laura Valls
lvalls@dicat.csic.es
Margarita Tur (CEAB-CSIC), reserva només per a grups
mtur@ceab.csic.es
10.00-14.00

Ponents - Enric Sagristà, investigador del CEAB

L'exposició pretén donar una visió general de la platja de Blanes al llarg del temps, des del port a la desembocadura de la Tordera, sense renunciar a propostes de millora i projeccions sobre el futur. La platja és la zona d'interacció entre el medi marí i el medi terrestre i sempre ha estat un espai molt important per a la vida i les activitats de les societats establertes al seu voltant, tant des del punt de vista ecològic com social i econòmic. A l'exposició veiem la importància de la platja per a la ciutat, l'ocupació de la zona costanera en una economia marítima com la blanenca o els usos i els costums fins la transformació dels tipus de vida tradicionals durant el s. XX.

Paral·lelament, s'explica el concepte de Platja des del punt de vista socio-ecològic i el concepte de Sistema de Gestió Integrada de la Costa. Atesa l'evolució històrica recent de la platja de Blanes i del delta de la Tordera i l'anàlisi del seu estat actual, es plantegen algunes propostes de futur on  la participació ciutadana i la implicació de les administracions seran claus.

Lloc: Biblioteca Comarcal de Blanes. Passeig de Catalunya, 2. 17300 Blanes, Girona.

Contacte: Margarita Tur Marí, mtur@ceab.csic.es / 972 336 101.

201610115210_logoCSICg.jpg

Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT), Ministerio de Economía, Industria y Competitividad