• FGC: L6 (Reina Elisenda)/ Bus: H4, 63, 75, (només dies lectius del curs escolar) i 78/ Bus turís

Regimen Sanitatis. Salut i alimentació a l'edat mitjana

Més informació Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
On es celebra Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
     Baixada del Monestir, 9, 08034, Barcelona
Necessita reserva Joan
reservesmonestirpedralbes@bcn.cat

de 10 a 14 h

A l'edat mitjana, els metges formats a les universitats consideraven que per preservar l'equilibri del cos i mantenir la salut era imprescindible la dieta, entesa en sentit ampli. Tal com deia un aorisme recollit a Fls medicinae de l'Escola de Salern, "si et falten metges, que siguin metges per a tu aquestes tres coses: ànim alegre, descans moderat i dieta". A partir del Regiment Sanitari que Arnau de Vilanova va escriure per a Jaume II, espòs de la reina fundadora del monestir de Pedralbes, aprofundirem en el coneixement de dos aspectes concrets i fonamentals de la dietètica medieval: l'alimentació i el beure. Us proposem un taller de cuina dissenyat per la Fundació Alícia en el qual, seguint els preceptes mèdics medievals, cunarem tres receptes saludables de l'època: cigrons tendres, celiandrat i salviat.

2016995130_monestir_2_tintes_mitja.jpg