• www.upf.edu/web/campus/campus-poblenou

Necessita reserva Roser Corretgé
roser.corretge@upf.edu

Ponents - Adriana Fernandez

Aquesta càpsula introdueix aplicacions relacionades amb l'anàlisi facial. L'anàlisi facial ens obre un gran ventall d'aplicacions més enllà del tradicional reconeixement facial, com ara l'anàlisi d'expressions per entendre emocions o inclús l'estat d'ànim. Amb aquesta anàlisi som capaços d'interpretar com ens sentim o com reaccionem davant d'una interacció, ja sigui amb una màquina, un objecte o una persona.

En aquesta càpsula farem una pinzellada a les aplicacions més conegudes de l'anàlisi facial, com ara el reconeixement facial i la verificació de la identitat. Introduirem les expressions facials, on veurem com funciona un detector d'emocions, i distingirem entre expressions espontànies i fingides. Tot i que sembla increïble veurem com avui dia es pot extreure el ritme cardíac únicament analitzant un petit fragment de vídeo. I finalment, veurem com l'anàlisi facial es complementa amb altres camps com el reconeixement de veu. Veurem com es pot descodificar la parla llegint els llavis, és a dir extraient informació únicament de la cara i la boca.

2019620655_UPFt_rgb.png