Gasos renovables: vector energètic per l’economia circular

Tipus d'activitat: Taules rodones i conferències
Activitat adherida a la campanya del passaport científic

Més informació Universitat Politècnica de Catalunya
Eva Martínez
esab.direccio@upc.edu
On es celebra ESAB UPC
     carrer Esteve Terrades, 8, 08860, Castelldefels

Ponents - Xavier Flotats

Els gasos renovables són els gasos combustibles obtinguts de fonts i matèries renovables. Agrupa tres tipus de gasos: biogàs, produït a partir de residus orgànics biodegradables; gas de síntesi, produït a partir de residus forestals i agrícoles, i hidrogen, produït principalment per electròlisi de l’aigua a partir d’electricitat d’origen solar o eòlic. Aquests gasos es poden transformar en un gas ric en metà i es poden injectar a la xarxa de gas natural, a fi d’utilitzar-los on, quan i com l’eficiència sigui òptima. La producció d’aquests gasos contribueix a l’aprofitament dels residus orgànics i l’ús ajuda a reduir les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle.

Xavier Flotats, professor emèrit d’Enginyeria Ambiental, UPC BarcelonaTech

El professor Xavier Flotats és membre d’honor de l’Associació Espanyola de Biogàs (AEBIG) i té uns 40 anys d’experiència en el tema del biogàs. Ja l’any 1981 en va dissenyar una instal·lació en una granja, què va ser operativa fins a l’any 2003.

2016742845_UPCpositiup3005.png

Escola Superior d'Agricultura de Barcelona (ESAB)