Del 12 NOV

Àrea temàtica: Margaret Hamilton

LOOP Barcelona
communication@loop-barcelona.com

Què hauria passat si la primera persona en aterrar a la Lluna hagués estat una dona? Amb motiu del 30è aniversari de la primera caminada lunar de Neil Armstrong l’estiu del 1999, Aleksandra Mir (Polònia, 1967) va decidir escenificar First Woman on the Moon, una actuació icònica en què recreava l’allunatge en una platja holandesa d’una manera ben diferent: amb un grup només de dones i amb molt baix pressupost. A partir de llavors, aquesta performance s’ha tornat a reproduir en molts països en format vídeo. First Woman on the Moon constitueix una contra-narrativa al discurs que els mitjans de comunicació van emetre en aquella època: el descobriment espacial com a fita únicament masculina. Amb una banda sonora pobrement editada (barreja una sintonia típica de pel·lícula de ciència-ficció amb fragments de les converses entre el president Nixon i els astronautes Armstrong i Aldrin), aquesta projecció es presenta com un poderós manifest feminista i una reivindicació encara actual en favor de la igualtat de gènere.

Fins el 24/11/2019

CCCB