Conferència: La taula periòdica. El piano de la química.

Àrea temàtica: Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics

Pessics de Ciència
Ferran Farré
pessicsdeciencia@gmail.com

Ponents - Claudi Mans i Teixidó

Per què la taula periòdica , la TP , és tan estimada i valorada pels químics? Al llarg de la història se n'han fet centenars de representacions diferents. En la conferència, en veurem algunes de les més significatives des del punt de vista científic, original i estètic, i n’observarem l'evolució i els motius pels quals ha anat canviant. Farem una sopa de símbols, a la recerca de la paraula més llarga que es pot construir a la TP. Parlarem del fet que hi ha molts més elements falsos que es va creure que existien, que no pas els realment existents. Esbrinarem per què, si hi ha el franci, el germani o el poloni, no hi ha el cataloni. Però, abans que res, parlarem del piano de la química.

Claudi Mans i Teixidó, és Catedràtic emèrit jubilat del Departament d'Enginyeria Química i Química Analítica de la Universitat de Barcelona. Ha impartit més de 300 conferències de divulgació. És director científic del Comité Español de la Detergencia (CED), vocal de les juntes de l'Associació Catalana de Ciències de l’Alimentació (ACCA) i del Col•legi de Químics de Catalunya, i membre de la Societat Catalana de Química. Per a aquest any de la Taula Periòdica, col•labora en dos llibres de divulgació, i organitza i prepara conferències, xerrades i exposicions.

2016927548_PESSICS_logo__Aj.png

Centre Cultural Sant Josep ,Centre Cultural Sant Josep