Els ratpenats

Tipus de públic: Estudiants de primària

Més informació Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Pilar López Uceda
udivulga@uvic.cat
On es celebra Aula TS119 de la Facultat de Ciències i Tecnologia. Campus Torre dels Frares de la UVic-UCC.
     Carrer de la Laura, 13, 08500, Vic
Necessita reserva Pilar López Uceda

9-13

Ponents - Julita Oliveras, professora i coordinadora del Programa Ciència i Societat de la Facultat de Ciències i Tecnologia. Ferran Bertomeu, estudiant del Grau en Biotecnologia de la UVic-UCC.

Què són els ratpenats? L’activitat pretén conscienciar a l’alumnat dels beneficis que poden aportar els ratpenats que, a simple vista, semblen terrorífics. Es farà una exposició introductòria sobre les característiques bàsiques d’aquests animalons. Els alumnes interaccionaran entre ells sobre el tema.  Seguirem l’explicació de l'exposició “Els ratpenats – volant cap al Delta de l’Ebre”.
Es pretén eliminar idees errònies i despertar la curiositat del públic. S’utilitzaran jocs i eines audiovisuals relacionats amb el tema com a eina de reforç. Els jocs tenen diferents nivells de dificultat per tal d’assolir i aclarir els conceptes explicats anteriorment.

Objectius:

• Entendre què és un ratpenat: dieta,  hàbits, comportament i beneficis envers els humans.
  • Treballar la dinàmica en grup per tal de resoldre les inquietuds de l’alumnat.
  • Potenciar el tema de la exposició tot i utilitzant jocs cooperatius com a recurs.
  • Fomentar la cura i conservació de l’ecosistema que ens envolta sense la discriminació de cap animal ni planta.

20181022442_logo_5linies_U_color.jpg