Taller-sortida. Pescadors de Plàstics: ciència ciutadana en l’àmbit escolar per conèixer la contaminació per plàstics en els nostres rius i el seu transport fins al mar

Tipus de públic: Estudiants de primària, Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius

Més informació Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Pilar López Uceda
udivulga@uvic.cat
On es celebra Part teòrica: aula de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC. Sortida-part pràctica: riu Mèder.
     Carrer de la Laura, 13, 08500, Vic
Necessita reserva Pilar López Uceda

9-13

Ponents - Meritxell Abril i Lorenzo Proia, investigadors del Centre Tecnològic Biodiversitat, Ecologia, Tecnologia i Gestió Ambiental (CT BETA) - Centre TECNIO i coordinadors del projecte

Activitat dirigida a estudiants d’entre 10 i 14 anys que busca promoure l’ensenyament del mètode científic a través de l’estudi d’una problemàtica ambiental poc coneguda com és la contaminació de residus plàstics als nostres rius i el seu paper com a transportadors fins al mar.

L’activitat proposa una primera part teòrica on els estudiants poden apropar-se a aquesta problemàtica ambiental i al mètode científic, i una part pràctica al riu on es realitza un mostreig estandaritzat per caracteritzar, quantitativament i qualitativament, els residus plàstics (tant macroplàtics com microplàstics) en un tram de riu proper. Finalment es reflexionarà sobre els resultats obtinguts i les possibles solucions per reduïr l’impacte dels residus plàstics als nostres rius.

Objectius:

• Acostar el mètode científic als alumnes.
  • Divulgar la problemàtica ambiental de la contaminació de residus plàstics als nostres rius i el seu paper com a transportadors fins al mar.
  • Donar solucions per reduïr l’impacte dels residus plàstics als nostres rius

20181022442_logo_5linies_U_color.jpg