Pot ser ecologista, una persona que es tituli a l'EPSEB?

• Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

Tipus d'activitat: Taules rodones i conferències
Àrea temàtica: Ramon Margalef
Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius, Públic especialitzat, Públic general, Públic universitari

Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)
Asun Molina
pla.promocio@upc.edu

Ponents - Enric Aulí Mellado

L'ecologisme no és una alternativa que intenta contrarestar actuacions de les professions. Tampoc consisteix a reparar el que altres fan malbé. L'ecologisme es basa en la idea que l'esperit de la natura és l'esperit universal (Plató). Si actuem amb aquesta idea totes les accions seran harmòniques amb el medi ambient.

Exposarem el cas dels transcendentalistes americans (Emerson, Thoreau), que van recuperar la idea de l'esperit universal associat a la natura. Veurem com van néixer de la seva mà els primers moviments ecologistes (Sierra Club, parcs naturals, comunitats utòpiques...) el segle XIX.

D’acord amb aquests criteris al treball de les persones que es graduen a l'Escola Politècnica Superior d'Edificació (EPSEB), és necessari construir edificis sostenibles i sans però avançant cap a construccions que connectin amb l'espiritualitat, incorporant-hi criteris de disseny i construcció en aquest sentit. Posarem l'exemple dels jardins japonesos de pedra seca mitjançant la projecció d’un breu audiovisual realitzat pel ponent al Japó.

2016742845_UPCpositiup3005.png

Escola Politècnica Superior d'Edificació de Bacelona