Hora del conte del Geoparc i altres contes eco-lògics

Tipus d'activitat: Altres
Tipus de públic: Públic infantil

Biblioteca de Navarcles
Montse Serra Coma
b.navarcles.sv@diba.cat

Ponents - Clara Gavaldà

Dimarts 12 de novembre a les 6 de la tarda:

Hora del conte Geoparc i altres contes eco-lògics.

Tres contes amb l'ecologia i la sostenibilitat com a denominador comú, a càrrec de la rondallaire i actriu Clara Gavaldà.

En el marc de les activitats programades per la Setmana de la Ciència del 2019  la biblioteca de Navarcles ha programat pel dimarts 12 de novembre  l’hora del Conte del Geoparc i altres contes eco-lògics a càrrec de la rondallaire Clara Gavaldà. Una activitat familiar especialment recomanada de P-4 a 4rt de primària.

A l’escola Catalunya de Navarcles aquest curs tenen com a eix temàtic el Medi Ambient i des de la biblioteca ens ha semblat oportú convidar a la Clara a compartir amb els infants de Navarcles un recull de contes pensats per a sensibilitzar respecte el Medi natural on vivim.

Geoparc, quina passada de temps! és el títol del conte que ha editat el Geoparc Mundial UNESCO de la Catalunya Central per donar-se a conèixer dins un entorn de públic familiar i recórrer juntament amb els protagonistes , en Roc, l’Ona, l’Omar i la Silvina un apassionant viatge pel Geoparc, amb més de 40 milions d’anys d’història. Voleu venir, doncs serà dimarts 12 de novembre a les 6 de la tarda.

El llibre Geoparc, quina passada de temps, amb textos de Mar Pavon i il·lustracions de Doris Jimenez,  neix de la voluntat del Geoparc de fer divulgació a diferents nivells per acostar la geologia a la ciutadania. A través del llibre i les aventures dels seus protagonistes, els infants podran resseguir, de forma divertida, la història geològica de Navarcles i la Catalunya Central, on fa uns 40 milions d’anys estava coberta per un mar càlid. I com aquest va donar pas a la formació de massissos com Montserrat o Sant Llorenç del Munt i l’Obac, de coves o de muntanyes de sal.

Què passaria si un dia anéssim a dormir i l’endemà, quan ens llevéssim, haguéssim retrocedit més de 40 milions d’anys en el temps? ....aquesta setmana de la Ciència, a Navarcles ho descobrirem, amb activitats per a tota mena de públics, des del conte del Geoparc pels més xics fins a la xerrada Geoparc a càrrec del director científic del Geoparc, Ferran Climent passant per la visita al campanar de Navarcles on podrem visionar el curt d’animació Navarcles sota el mar.

20181041035_prova_logos.jpg