Xerrada Geoparc... quan Navarcles era un mar...

Biblioteca de Navarcles
Montse Serra Coma
b.navarcles.sv@diba.cat

Ponents - Ferran Climent, geòleg, director científic del Geoparc mundial Unesco de la Catalunya Central

Divendres 15 de novembre a les 8 del vespre:

Xerrada sobre el Geoparc.  Fa 36 milions d’anys Navarcles era cobert per un mar que va desaparèixer. Ferran Climent, geòleg i director científic del Geoparc mundial UNESCO de la Catalunya Central ens ho explica. A tots els assistents a la xerrada els regalarem una entrada per a l'experiència d' una visita al Campanar de Navarcles, un matí de diumenge de 12 a 13:30  i visionar el dvd d’animació ‘Navarcles sota el mar’. Amb la col·laboració del Geoparc i l’Ajuntament de Navarcles.

-Viu l’experiència de pujar al campanar fent un viatge en el temps i descobreix “Navarcles sota el Mar”. Una visita que faràs de la mà del Tic i el Tac per descobrir com era el poble quan estava cobert per les aigües salades d’un mar avui inexistent. Un  entretingut audiovisual ens explicarà com s’ha anat formant Navarcles durant aquests darrers mil·lennis. Un viatge geològic a les entranyes del poble que et permetran entendre el nostre origen geològic entre coralls i clima tropical.  Un cop dalt del campanar podràs gaudir d’una de les millors vistes del municipi sobre el Pla de Bages i a través de diferents plafons interpretatius entendre la formació del paisatge molt propi i característic amb massissos de roca sedimentària com Montserrat o el Montcau.

20181041035_prova_logos.jpg

Geoparc Catalunya Central