• Metro L1 parada Hospital de Bellvitge

OBRA DE CAJAL. Lectura dramatitzada (activitat OFF-SINERGIA)

Tipus d'activitat: Altres

Més informació Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL)
Gemma Fornons
scientificculture@idibell.cat
On es celebra Campus Bellvitge de la Universitat de Barcelona (Facultat de Medicina i Ciències de la Salut). Aula 306
     Carrer de la Feixa Llarga, s/n, 08907, l'Hospitalet de Llobregat

Lectura dramatitzada d’una hipotètica vista de Santiago Ramón y Cajal a Barcelona, convidat per impartir una conferència a la comunitat científica de la ciutat. Aquest monòleg ple de memòries, aquesta conferència que no ens arribarà a fer mai, ens permetrà recordar moments crucials de la seva vida i de la seva obra; descobrir i comprendre la persona rere la figura. Hem volgut fer una obra sense concessions, com era ell.

Cajal és el personatge científic més internacional que tenim; soci honorari de la Societat Catalana de Biologia i de la Reial Acadèmia de Ciencies i Arts de Barcelona, va ser l’únic premi Nobel en ciències que va fer la seva carrera a l’Estat. Una carrera gestada en bona part a Barcelona.

Des de les seves paraules (l’obra és en castellà) i amb el seu propi sentit de l’humor descobrirem un personatge humà, i fins i tot quixotesc, segons ell mateix es descrivia. Una forta situació emocional ens permetrà entendre la lluita d’un home per construir la seva obra personal i de coneixement. Un home que s’enfronta a la mort, que és el preu que hem de pagar per ser animals superiors.

Reserva gratuïta d'entrades:

• Idea original: Cristina Junyent