Celebrem 25 anys disseminant la ciència!

Del 14 al 29 de novembre s’ha celebrat a Catalunya la 25a Setmana de la Ciència

Durant la Setmana de la Ciència s’han dut a terme tot un munt d’activitats de disseminació científica arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científics… tot un ventall de possibilitats al teu abast en una edició assenyalada en què hem complert 25 anys disseminant la ciència i la tecnologia.

La situació excepcional viscuda amb motiu de la pandèmia de la COVID-19, ha fet que, com no podia ser d’una altra manera, la temàtica de l'SC'20 se centrés en aquesta malaltia, la seva evolució global i l’estat de la recerca sobre el coronavirus SARS-CoV-2.

La 25a Setmana de la Ciència ha tingut també altres temes centrals d’idèntica rellevància, com ara, d’una banda, l’Any Internacional de la Sanitat Vegetal de la UNESCO, i de l’altra, el centenari del naixement de diferents persones que han estat referents als respectius camps de coneixement. Han estat el filòleg i lingüista Antoni Maria Badia i Margarit; el químic Enric Casassas i Simó; la química anglesa, Rosalind Franklin, clau en el descobriment de l’ADN; i l’escriptor i bioquímic Isaac Asimov. El meteoròleg, astrònom i sismòleg Eduard Fontserè i Riba ha estat afegit als homenatjats per l’SC’20 pel 150è aniversari del seu naixement.

La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI).

Amb el suport de

Fundació la Caixa Amgen BBVA BASF CASIO