La Innovació en la Gestió del Tràfic Aeri passa pel disseny de nous Sistemes Cooperatius

Tipus d'activitat: Taules rodones i conferències
Tipus de públic: Públic especialitzat, Públic general, Públic universitari

Aslogic
Jorge Blanco
jblanco@aslogic.es

Ponents - Miquel Àngel Piera Eroles i Juan José Ramos González

Europa, amb més de 35.000 vols al dia, té un dels espais aeris més transitats del món. L'any 2010, el sistema de gestió de trànsit aeri europeu (ATM) va controlar uns 9,5 milions de vols i el pronòstic anticipa arribar als 17 milions de vols a 2030, amb pics diaris de 50.000 vols.

La Unió Europea ha apostat perquè aquest sistema de gestió sigui més eficient amb el programa de finançament de projectes de recerca SESAR (Single European Sky ATM Research). Dos projectes que s’han posat en marxa, AGENT i PARTAKE, tenen com a objectiu desenvolupar eines basades en les Tecnologies d’Informació i Comunicació (TIC) per facilitar una gestió de l’espai aeri més segura i eficient.

Durant aquesta conferència parlarem de com s'ha de transformar la gestió de trànsit aeri cap a uns sistemes cooperatius que permetin evolucionar per absorbir aquest augment de trànsit desenvolupant eines d'ajuda a la presa de decisions basades en estudis de sistemes complexos multiagent.

201711101245_ASLOGICLOGO_H.jpg

Universitat Autònoma de Barcelona