Presentació del projecte GREYWARE

Joan Vicens i Tarré
info@museuterrissa.cat

Ponents - Dra. Esther Travé

“TRANSFORMACIONES EN EL USO DE CERAMICA UTILITARIA DE COCCION REDUCTORA: UNA APROXIMACION DIACRONICA Y SOCIAL A LOS MODOS DE PRODUCCION Y CONSUMO”

L’estudi ha estat subvencionat pel Ministerio de Ciencia e Innovación dintre de la convocatòria 2019 de “Proyectos de I+D+i”, tindrà una durada de tres anys i està dirigit per la Dra. Esther Travé, professora de la Universitat de Barcelona i membre del Grup de Recerca d’Arqueologia Medieval i Post-Medieval (GRAMP.UB).

En aquest acte de presentació donarem a conèixer de manera divulgativa les línies generals de la recerca que es desenvoluparà en els propers anys. El projecte en centra en l’estudi de la ceràmica comuna d'obra negra. La seva cronologia és especialment àmplia: apareix en contextos protohistòrics i preromans i perdura al llarg de l'època moderna i el període contemporani fins a l'actualitat. En un context de consolidació de l'arqueologia medieval i postmedieval, l'estudi d'aquest artefacte constitueix un element valuós per a l'anàlisi dels processos de transició entre la societat medieval i moderna, i de la permanent correlació canviant en termes històrics entre camp i ciutat.

En aquest sentit, cal formular múltiples preguntes en relació amb els processos de transició entre períodes històrics per tal de comprendre el procés evolutiu d'uns productes àmpliament estesos i que són altament reveladors de les característiques de les societats que els han utilitzat, si s’analitzen de la manera adequada. Per això, els objectius de recerca del projecte giren entorn de tres eixos principals: l’anàlisi de materials arqueològics, el desenvolupament metodològic i l’anàlisi històrica.

La presentació serà el dissabte 14 de novembre a les 18h i per raons de sanitat serà de forma virtual, a través de la plataforma:

2020910539_logo_museu_tr.ai

Ministerio de Ciencia e Innovación