Del 14 NOV

Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Pilar López Uceda
udivulga@uvic.cat

L’exposició “Científiques catalanes 2.0”, nascuda al 2020 pretén donar una major visibilitat al paper estratègic de les dones científiques del nostre territori, que es preocupen per comunicar la ciència a fi de contribuir a crear i divulgar rols i models femenins, especialment en els àmbits de les ciències i les enginyeries. És de vital importància conèixer les dones de ciència per ajudar a superar els estereotips de gènere en les disciplines STEAM. Així, l’objectiu de l’exposició és posar de manifest el paper fonamental de la dona en l’avanç de la ciència en la societat, tot destacant algunes científiques del nostre entorn més proper, el territori català.

Aquest projecte ha estat coordinat pel Grup de Perspectiva de Gènere de l’ACCC, grup del que formen part Pilar López, de la Unitat de Divulgació Científica, i Julita Oliveras, coordinadora del Programa Ciència i Societat de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC, i que compta amb més de 20 integrants, totes professionals de la comunicació, la divulgació, i el periodisme, així com la recerca científica.

Des del Grup de Perspectiva de Gènere de l’ACCC convidem a totes aquelles persones que visitin, comparteixin o realitzin activitats emprant el material de l’exposició en els pròxims dies, a què etiquetin a l’ACCC en les seves publicaciones a les xarxes socials i utilitzin el hashtag #CientífiquesCatalanes20. També poden contactar-nos per correu electrònic a l’adreça secretaria-tecnica@accc.cat, per a qualsevol consulta relacionada amb l’exposició i el seu contingut. Serà un plaer per a nosaltres donar visibilitat també a la vostra iniciativa i difondre-la a les xarxes.

Us recordem que en aquesta exposició hi podeu trobar a dues investigadores de la UVic-UCC, la Dra. Sandra Brucet, investigadora ICREA coordinadora del Grup de Recerca en Ecologia Aquàtica (GEA), i la Dra. Laura Dempere, investigadora del Grup de Recerca Bioinformàtica i Estadística Mèdica (BEM).

A la UVic-UCC tindrem l’exposició del 6 d’octubre al 16 de novembre, exposició programada com a pre-esdeveniment dins la programació de la Setmana de la Ciència 2020, que forma part del programa “UDivulga.Ciència i Societat“, programa que compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología – Ministerio de Ciencia e Innovación.

Científiques Catalanes 2.0

Vols fer una visita virtual a l’exposició?

Descarrega el contingut de l’exposició “Científiques Catalanes 2.0” en PDF aquí.

Cerca la científica que vulguis:

El joc de de l’exposició

Joc online científiques catalanes 2.0

Posa a prova tot el que saps de l’exposició “Científiques catalanes 2.0” amb aquest joc online que ha creat el Grup de Perspectiva de Gènere de l’ACCC!. Un itinerari gamificat en què resoldràs problemes i respondràs a preguntes basades en els panells de l’exposició.

L’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) és una associació sense ànim de lucre constituïda al 1990 i formada per professionals i interessats de la comunicació, la divulgació i el periodisme científic amb l’objectiu de promoure, difondre, ampliar i millorar la comunicació científica en les terres de parla catalana. L’ACCC i els seus projectes, que inclouen aquesta exposició, compten amb el suport de les següents entitats col·laboradores: Fundació AGBAR, Biocat, Ciment Català, Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació (FCRi), La Caixa, Fundació BBVA, Fundació Naturgy i Fundació KIMBcn.

Seguiu totes les novetats de la Setmana de la Ciència a #SC20CAT.

20181022442_logo_5linies_U_color.jpg

Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología - Ministerio de Ciencia e Innovación