CAFÈ CIENTÍFIC EN LÍNIA: LA IMMUNOLOGIA AL VOLTANT DE LA COVID-19

Departament de Ciències Naturals de l'Institut Ramon Berenguer IV d'Amposta
Vicent Ramiro de Molina
vramiro@xtec.cat

Ponents - Jorge Lloberas, Doctor en Ciències Biològiques, professor i investigador en el camp de la Immunologia

Conferència telemàtica oberta a estudiants, famílies i públic general. Es podrà seguir a través d'aquest enllaç, des d'on podreu seguir la presentació i plantejar les vostres preguntes:

L’aparició del virus SARS-CoV-2 i del procés patològic associat, COVID-19, ha suposat un daltabaix a nivell planetari que ha repercutit en tots els àmbits de l’ésser humà. Tot i ser al segle XXI, la natura ens ha posat en evidència. Estem vivint experiències que semblaven històries antigues, en molts casos relegades a texts bíblics, o com a màxim del segle XIX. Però de cop ha estat l’oportunitat per fer visibles nous conceptes relacionats amb la capacitat de resposta front a les infeccions del sistema immunitari. Termes com immunobiografia, immunosenescència, tempesta de citocines, evasió viral, vacunes noves... han sortit de l’àmbit científic per ser visibles als mitjans de comunicació i formar part de tota la societat i a tots els nivells.

Jorge Lloberas és Doctor en Ciències Biològiques per la Universitat Autònoma de Barcelona. Des de fa trenta anys és professor a la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona en el camp de la immunologia. Ha estat director d’una vintena de tesis doctorals, autor d’uns vuitanta articles científics a nivell internacional i investigador principal de nombrosos projectes de recerca bàsica en immunologia i de projectes aplicats en empreses relacionades amb el desenvolupament de vacunes. És coordinador del Màster Interuniversitari de la Universitat de Barcelona i l’Autònoma en Immunologia Avançada.

Podeu accedir a l'enllaç de la conferència a partir de les 16:50 h, preferentment amb el navegador Chrome. Entreu amb la càmera i el micro tancat, per evitar interferències. Els podreu usar en el torn de preguntes, i hi haurà també un xat per intervenir.

20211095730_INS_LOGO_Color_PNG.png