Com arribar-hi

Materials de cine

• Universitat Politècnica de Catalunya
  • 08:00h a 14:00h // 15:00h a 18:00h
  • xerrada virtual sota demanda

Tipus d'activitat: Taules rodones i conferències
Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius

Més informació Universitat Politècnica de Catalunya
Montse López
promocio.eseiaat@upc.edu
On es celebra Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa
     Colom, 1, 08222, Terrassa
Necessita reserva Montse López
promocio.eseiaat@upc.edu

de 9 a 13h

Ponents - Núria Salán

Quants lingots d'or podríem carregar a un sac per fugir d'un robatori? Podríem agafar l'espasa de Gladiator o de Khal Drogo i voltejar-la per damunt del nostre cap? De què està fet el "metall volador" de Harry Potter? Quina distància podríem córrer dins d'una armadura?
Al món del cinema és habitual veure protagonistes que poden fer tot això: algú que carrega 20 lingots a un sac i surt corrents. I la diligència, d'un sol cavall, carrega caixes de monedes d'or, i el cavall surt corrents com si res. En aquesta xerrada, amb clau d'humor, es mostren algunes "barbaritats" que podem identificar en pel·lícules i sèries i que no serien possibles amb la tecnologia d'aleshores (en cas de ser alguna pel·lícula de caire "històric"), però que serien impossibles fins i tot amb la tecnologia d'ara, en tant que sovint es mostren "materials impossibles".
I després, ja podem seguir mirant la pel·lícula, amb el mateix gust que abans, però ara ho farem amb aquell somriure de "sé que això és impossible, ho sé, ja no "cola"..."

Identificaran algunes "barbaritats" que podem trobar en pel·lícules i sèries i que no serien possibles amb la tecnologia d'aleshores (en cas de ser alguna pel·lícula de caire "històric"), però que serien impossibles fins i tot amb la tecnologia d'ara, en tant que sovint es mostren "materials impossibles".

Activitat sota demanda dels centres

2016742845_UPCpositiup3005.png

Universitat Politècnica de Catalunya