Com arribar-hi

La Sanitat Vegetal al CRAG

Tipus d'activitat: Altres
Àrea temàtica: Any Internacional de la Sanitat Vegetal
Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius, Públic especialitzat, Públic general, Públic universitari

Més informació Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG, CSIC-IRTA-UAB-UB)
Zoila Babot
zoila.babot@cragenomica.es
On es celebra Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG)
     Edifici CRAG. Campus UAB, s/n, 08193, Cerdanyola del Vallès

Les plantes són la font de l'aire que respirem i de la majoria dels aliments que mengem, però sovint no pensem en preservar la seva salut. Els cultius alimentaris pateixen l'atac de plagues i malalties que en destrueixen una tercera part cada any, i la situació s'està agreujant a causa del canvi climàtic i de les accions humanes. Què podem fer per canviar-ho?

Des del Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG), situat a Bellaterra (Barcelona), contribuïm a la millora de la sanitat vegetal investigant noves solucions que van des de plantes que produeixen compostos contra els fongs fins a varietats resistents a malaltiesp. Vols saber com lluitem contra l'efecte devastador de les plagues? I com podem promoure la seguretat alimentària? Els nostres investigadors i investigadores t'ho expliquen en aquesta pàgina web amb vídeos i exemples de la recerca més recent!

Les accions per impulsar la sanitat vegetal són fonamentals per assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible, en particular aquells destinats a eliminar la gana i la malnutrició, i a reduir la pobresa i les amenaces al medi ambient. Per aquest motiu, l'Assamblea General de les Nacions Unides ha declarat el 2020 com l'Any Internacional de la Sanitat Vegetal. Protegir les plantes és protegir la vida.

2018912232_cragmarcacat.jpg

Ministerio de Ciencia e Innovacion - Excelencia Severo Ochoa