Com arribar-hi

Madame Châtelet i les seves seguidores a Instagram

Tipus d'activitat: Presentacions
Àrea temàtica: Rosalind Franklin

Més informació Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC)
Anna May Masnou
amay@icmab.cat
On es celebra Online
     YouTube, -, -

Ponents - Col·lectiu de dones de l'ICMAB

Des de l’Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC) oferim una lectura teatralitzada, creada, escrita i interpretada per personal del propi centre, que explica la història de dones científiques de diferents èpoques.

Marie Sklodowska Curie és sens dubte la científica més reconeguda de la història de la química, de la ciència en general i possiblement l’única coneguda per a molta gent. No obstant, hi ha hagut molts casos de dones d’un talent extraordinari que han quedat eclipsades pels homes que tenien al seu voltant. En aquesta lectura teatralitzada, Émilie du Châtelet, científica i “salonnière” del segle XVIII, rebrà a les seves col·legues científiques.

Passaran pel seu saló dones sàvies de diferents èpoques: Hipàtia d’Alexandria, Trota de Salerno, Beatriu de Pinós, Sibylla Merian, Ada Lovelace, Nettie Stevens, Rosalind Franklin, Vera Rubin, entre d’altres. Aquesta lectura es va representar per primera vegada durant els actes del “Dia Internacional de la dona i la nena a la ciència” que es van fer durant el febrer de 2017 a diferents escoles i instituts, i també a l’ICMAB.

202010223018_ochoacolor.png

Fundación General CSIC