Taller La DefeNsA de les plantes

• Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG, CSIC-IRTA-UAB-UB)
  • Places exhaurides

Tipus d'activitat: Tallers i cursos
Àrea temàtica: Any Internacional de la Sanitat Vegetal
Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius

Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG, CSIC-IRTA-UAB-UB)
Zoila Babot
zoila.babot@cragenomica.es

Ponents - Ana Beatriz Moreno, Maria Navarro Palà i Zoila Babot

La domesticació de les plantes és la base de les societats humanes actuals i molts dels reptes globals que hem d’afrontar (com el canvi climàtic i les seves conseqüències o l’augment de la demanda de recursos naturals o productes alimentaris de qualitat) depenen en gran mesura de la investigació científica en plantes. Per sensibilitzar sobre la importància d’aquest tema, l’ONU va declarar el 2020 Any Internacional de la Sanitat Vegetal.

Aquest taller adreçat a grups d’alumnes de 1r de batxillerat pretén contribuir a sensibilitzar sobre la rellevància de la recerca en biologia vegetal, i en particular en les malalties de les plantes, al mateix temps que promou l’alfabetització científica de l’alumnat i fomenta vocacions científiques. Al taller els alumnes treballaran com autèntics científics, fent hipòtesis, recollint dades i argumentant les conclusions.

En els propers cursos, si la situació epidemiològica ho permet, el taller s’oferirà a les instal·lacions del CRAG. Al lloc web us podeu subscriure a la llista de distribució per a què us avisem quan obrim les inscripcions.

El taller s’ha dissenyat conjuntament entre el Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG, CSIC-IRTA-UAB-UB) i el Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica de la Universitat Autònoma de Barcelona (CRECIM-UAB). Està finançat per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FCT-18-13792), i el Programa Severo Ochoa de Centres d’Excel·lència, ambdós del Ministeri de Ciència i Innovació.

2018912232_cragmarcacat.jpg

Patrocinat per