Del 16 NOV

Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Pilar López Uceda
udivulga@uvic.cat

El 2020 es commemoren els 100 anys del naixement d’Antoni Maria Badia i Margarit, filòleg i lingüista, i la Biblioteca de la Torre dels Frares exposarà una recull de llibres sobre la seva obra.

La Generalitat de Catalunya, en l’Acord de Govern del 5 de novembre de 2019, va incloure aquesta efemèride dins les commemoracions institucionals de l’any 2020. El desenvolupamenet i celebració de l’Any Badia i Margarit tenen així l’objectiu de posar en relleu, recuperar i divulgar la memòria d’una personalitat que va posar la llengua com a eix principal de la seva vida, amb una tasca científica que va dur a terme durant més de 70 anys i que ha deixat empremta en el patrimoni col·lectiu dels catalans.

“El professor Badia era un científic d’una exigència i d’un rigor exemplars, però mai no va entendre la seva responsabilitat acadèmica com una funció independent de la realitat social. Amb una visió sempre compromesa cívicament, va integrar en la seva vida i en la seva obra una vocació de servir el país, de fer-hi aportacions útils. Ho va demostrar esdevenint precursor de l’aplicació dins de la lingüística catalana de la dimensió social i de les metodologies sociolingüístiques.”

Carles Duarte i Montserrat. Comissari de l’Any Badia i Margarit
(extret del blog de la Revista de Llengua i Dret; novembre de 2014)

Organitzen

• Biblioteca
  • Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura (FETCH)

Responsables

• Montserrat Aguilar i Joanna Maranges, de la Biblioteca de la UVic-UCC

Públic

Oberta a tothom.

Objectius

Idioma

Català

La SC’20 de la UVic-UCC forma part del programa UDivulga.Ciència i Societat, que compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) – Ministerio de Ciencia e Innovación.

Seguiu totes les novetats de la Setmana de la Ciència a #SC20CAT

20181022442_logo_5linies_U_color.jpg

Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología - Ministerio de Ciencia e Innovación