El sincrotró ALBA: com manipular electrons perquè facin allò que volem

• Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius, Públic general
Orientat: Grups

Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Pilar López Uceda
udivulga@uvic.cat

Ponents - Caterina Biscari, Dra.en Ciències Físiques i directora del Sincrotró ALBA.

El 18 de novembre tornarem a tenir una nova sessió de les Tertúlies de Literatura Científica, aquesta vegada amb amb Caterina Biscari, Dra.en Ciències Físiques i directora del Sincrotró ALBA.

«Entendre com manipular els electrons perquè facen allò que volem i entendre la interacció entre la matèria i la llum seria impensable sense la teoria de la relativitat», explica aquesta científica, que ha desenvolupat la seva carrera com a investigadora en
diversos sincrotrons del món, i sobretot als Laboratoris Nacionals de Frascati de l’Institut Nacional de Física Nuclear, a Itàlia. Caterina Biscari assenyala darrere seu una de les set línies experimentals de l’ALBA i explica que just aquesta funciona basant-se en l’efecte fotoelèctric, la descripció de la qual li va valdre el Nobel a Einstein.

Adreçat a estudiants pre-universitaris, universitaris i públic en general interessat per aquesta temàtica.

Inscripció gratuïta a través del formulari d’inscripció.

Places: 500

Data límit d’inscripció: 11/11/2020

Per poder connectar-te en aquest webinar has d’omplir aquest formulari d’inscripció. Uns dies abans rebràs un correu electrònic amb l’enllaç Zoom a través del qual podreu connectar.

Més informació al blog de les Tertúlies de Literatura Científiques de la UVic-UCC.

Les Tertúlies de Literatura Científica formen part del programa “UDivulga. Ciència i Societat“, programa que compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) – Ministerio de Ciencia e Innovación. Les TLC també compten amb el suport de la Societat Catalana de Biologia.

20181022442_logo_5linies_U_color.jpg

Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología - Ministerio de Ciencia e Innovación