Del 26 NOV

Nit Europea de la Recerca a Barcelona

• ACCC
  • h a h
  • Per a més informació sobre l'aforament i les inscripcion, consultar cada activitat

Tipus d'activitat: Altres

ACCC
Miriam Rivera
accc.gestio@gmail.com

Ponents - -

La Nit Europea de la Recerca és un esdeveniment públic dedicat a la divulgació de la ciència. El seu objectiu és apropar la recerca, la innovació i els seus protagonistes al públic de totes les edats de manera planera i divertida.

Aquest esdeveniment se cel·lebra cada any en més de 300 ciutats de 30 països d’Europa al mateix temps. En l’edició anterior es van dur a terme més de 200 activitats al territori català que incloïen xerrades, tallers, experiments, espectacles i jocs.

Entre les diverses activitats del node de Barcelona, coordinat des de l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per la Fundació “la Caixa”, i l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), com a entitat coordinadora de tots els nodes de Catalunya, destaquen les diverses activitats organitzades per Pessics de Ciència en col·laboració amb l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat i la Nit Jove de la Recerca, amb la col·laboració de CosmoCaixa. Aquesta inclou nombrosos tallers, com els que formen part de la Nit de la Recerca Nano, especialitzats en nanotecnologia, on veurem com fer grafè amb plastilina o detectar notícies falses. Els participants també podran gaudir d’un Escape Room per viatjar al nanomón

A la programació en línia també trobarem més de 60 microxerrades impartides per investigadores i investigadors sobre temes tan diversos com el cervell, la intel·ligència, la ciència molecular, teràpies, genètica, medi ambient o pedagogia, així com col·loquis i taules rodones en directe, i una lectura teatralitzada de Madame Châtelet i les seves seguidores a Instagram.

Per la seva banda, la Universitat de Barcelona, a través de la seva Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+i) oferirà una àmplia programació de Cafès Científics virtuals on  es debatrà sobre l’actual pandèmia amb una mirada multidisciplinària.

Podeu consultar tot el programa de la Nit de la Recerca a Barcelona al següent enllaç: https://lanitdelarecerca.cat/node/barcelona/

Aquest projecte rep fons dels programes de recerca i innovació Horitzó 2020 de la Unió Europea en el marc del projecte EuNightCat (954506)

- ,-