Les cèl·lules mare a les plantes. Les plantes i la immortalitat

• Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Àrea temàtica: Any Internacional de la Sanitat Vegetal
Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius, Públic general

Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Pilar López Uceda
udivulga@uvic.cat

Ponents - Ana Caño, investigadora del Consell Superior de Investigacions Científiques (CSIC) al Centre d’Investigació en Agrigenòmica (CRAG)

El 20 de novembre a la 14a edició de les Tertúlies de Literatura Científica, lAna Caño, investigadora del Consell Superior de Investigacions Científiques (CSIC) al Centre d’Investigació en Agrigenòmica (CRAG) ens impartirà la conferència “Les cèl·lules mare a les plantes. Les plantes i la immortalitat”.

Les plantes estan molt influenciades pels canvis ambientals circumdants, que donen forma al creixement i el desenvolupament durant tot el cicle de vida de la planta.

Explicar com es coordinen els senyals interns i externs per regular espacialment i temporal el desenvolupament de la planta és essencial per comprendre’n l’aptitud òptima i l’èxit reproductiu.

La recerca de la Dra. Caño té com a objectiu el coneixement dels determinants moleculars i cel·lulars que regeixen la senyalització i el desenvolupament de les plantes, és a dir, dels processos mitjançant els quals les hormones esteroides vegetals (conegudes com brassinoesteroides) controlen el creixement i l’adaptació a l’entorn canviant, en particular a la sequera, actualment un dels problemes més importants de l’agricultura.

______________________________________________

Inscripció gratuïta a través del formulari d’inscripció.

Places: 500

Data límit d’inscripció: 13/11/2020

Per poder connectar-te en aquest webinar has d’omplir aquest formulari d’inscripció. Uns dies abans rebràs un correu electrònic amb l’enllaç Zoom a través del qual podreu connectar.

Més informació al blog de les Tertúlies de Literatura Científiques de la UVic-UCC.

Les Tertúlies de Literatura Científica formen part del programa “UDivulga. Ciència i Societat“, programa que compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) – Ministerio de Ciencia e Innovación. Les TLC també compten amb el suport de la Societat Catalana de Biologia.

20181022442_logo_5linies_U_color.jpg

Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología - Ministerio de Ciencia e Innovación