Conferència “La natura és la vacuna. Epidèmies i biodiversitat en un món global”

Àrea temàtica: Coronavirus SARS-CoV-2

Museu de les Terres de l'Ebre
Pere Luque
info@museuterresebre.cat

Ponents - Dr. Fernando Valladares

Aquest mes de novembre es celebra a Catalunya la 25a edició de la Setmana de la Ciència. Es tracta d’una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació dins de la qual es programen un ampli ventall d’activitats de divulgació científica arreu del nostre territori.

Com cada any, el Museu de les Terres de l’Ebre i el Parc Natural del delta de l’Ebre participen en les activitats de la Setmana de la Ciència programant la conferència “La natura és la vacuna. Epidèmies i biodiversitat en un món global”.

La xerrada anirà a càrrec de Fernando Valladares, doctor en ciències biològiques per la Universidad Complutense de Madrid. Actualment és professor d’investigació del CSIC on dirigeix el grup d’Ecologia i Cambio Global en el Museo Nacional de Cièncias Naturales, també és professor associat de la Universidad Juan Carlos de Madrid. Autor de més de 300 articles i llibres, ha impartit més de 150 conferències i cursos en més de 25 universitats i centres de recerca de tot el món.

El Dr. Valladares ens explicarà en aquesta xerrada com la natura en general i la biodiversitat en particular, ens pot ajudar a evitar futures pandèmies o a reduir els seus efectes. Segons l’investigador ningú sap com serà el pròxim patogen que pugui provocar una crisi sanitària, quina serà la seva manera d’actuar , ni quan tindrà lloc una nova pandèmia. I en aquest sentit la natura pot actuar com una vacuna metafòrica preventiva que ens pot ajudar a prevenir futures pandèmies com la que estem patint actualment.

L’home s’ha allunyat de la natura on va néixer. La tecnologia ens ha donat una falsa sensació de seguretat, tot i que no som capaços de resoldre els problemes ambientals originats per l’activitat humana. Davant d’aquesta situació Valladares proposa mirar enrere cap a alguns exemples passats de com al biodiversitat i els ecosistemes sans redueixen l’impacte damunt de la salut humana de malalties d’origen animal.

Donada la situació sanitària que estem vivint la conferència tindrà un format online, i es realitzarà amb la plataforma Google Meet. Per participar-hi recomanem realitzar una inscripció prèvia enviant un correu electrònic a info@museuterresebre.cat indicant el vostre nom i adreça de correu electrònic.

20161171955_logo_MTE.jpg

Parc Natural del delta de l'Ebre

Centro nacional de Investigaciones Científicas-Museo Nacional de Ciencias Naturales