Del 15 NOV
Al 19 NOV

Exposició «Molècules que ens han canviat la vida»

Tipus d'activitat: Exposicions
Àrea temàtica: joan oro
Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius, Públic general

Institut d'Estudis Catalans
Secretaria científica
secretaria.cientifica@iec.cat

Institut d'Estudis Catalans
Carrer del Carme, 47, 08001, Barcelona

Ponents - Comissària de l’exposició: PILAR GONZÁLEZ DUARTE, membre de l’IEC (Secció de Ciències i Tecnologia). Equip científic: JORDI LLORCA i ÀNGEL MESSEGUER, membres de l’IEC (Secció de Ciències i Tecnologia); EDUARD CREMADES i FINA GUITART, membres de la Junta de la Societat Catalana de Química

L’exposició, a través de 10 plafons, mostra algunes d’aquelles molècules que han marcat un abans i un després, molècules que han obert nous camins per viure més i millor i que han contribuït a donar solució a problemes endèmics. La potabilització de l’aigua, els fertilitzants, els anestèsics, els detergents, els antibiòtics... en són bons exemples.

El descobriment de cada molècula s’integra dins d’una perspectiva més àmplia que la mera descripció química: es donen detalls del moment històric, de les circumstàncies científiques i de la personalitat dels protagonistes del descobriment. També s’expliquen les conseqüències de l’abús o d’un mal ús d’aquestes molècules, es fa referència a la limitació dels recursos i les matèries primeres i a la necessitat urgent de respectar i protegir el nostre planeta.

Si vols fer un petit tast de l’exposició mira el següent vídeo: «Molècules que ens han canviat la vida»

HORARIS

Aquesta exposició es pot visitar del dilluns 15 de novembre de 2021 al divendres 1 d'abril de 2022.

Els centres que desitgin fer visites guiades tenen reservats els matins de dimarts a divendres, ambdós inclosos. Cal inscriure’s mitjançant el formulari d’inscripció que trobareu a https://expo-molecules.iec.cat/

Els centres que desitgin fer visites lliures tenen reservats els dilluns, matí i tarda, i també s’han d’inscriure mitjançant el formulari esmentat.

El públic general pot visitar l’exposició les tardes de dimarts a divendres (ambdues incloses), de 15 a 18 h, sense inscripció prèvia.

20231135017_iec.png

Institut d'Estudis Catalans ,Societat Catalana de Química