Del 11 NOV
Al 12 NOV

taller i recollida de residus plastiXnatura

Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius

associació CEN
Jesús Ortiz
info@assoc-cen.org

Blanes
Passeig de Santa Bàrbara, 1 bis, 17300, Blanes

Ponents - Dr. Jesús Ortiz

Taller hiperparticipatiu

Es tracta d’un taller de sensibilització sobre la problemàtica de la contaminació per plàstic. Primer explorem què són els plàstics i perquè són tan importants per mantenir la nostra qualitat de vida i després descobrim els riscos que comporten per la biodiversitat, els ecosistemes, el paisatge i la nostra salut per acabar fent propostes per reduir aquests impactes negatius. Diem que és un taller hiperparticipatiu perquè els continguts es co-creen entre tots els participants de manera interactiva a través de diversos jocs, maquetes, immersions al món microscòpic i reflexions col·lectives. La durada aproximada és de 1:30 h.

Competició de recollida de plàstics

La competició de recollida de plàstics consisteix en una actuació de recollida de residus en un espai natural en el que els participants formen equips i intenten recollir el màxim de residus possible. Separem les diferents fraccions per facilitar el reciclatge i, a més, també separem el plàstic. Al final, pesem tots els residus i entreguem medalles a tots els participants i un trofeu ecològic a l'equip guanyador. La durada es pot adaptar una mica però recomanem entre 1 i 2 h.

2020919858_logo_CEN.jpg

Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Acció Rural