Models i satèl·lits per estudiar la conca de l'Ebre

• Observatori de l'Ebre (CSIC-URL)

Observatori de l'Ebre (CSIC-URL)
Juan José Curto Subirats
jjcurto@obsebre.es

On es celebra
Observatori de l'Ebre
C/ Horta Alta, 38, 43520, Roquetes
Àngels
secretaria@obsebre.es

Ponents - Pere Quintana Seguí

Els recursos hídrics són fonamentals per a la societat i això és especialment cert per a la societat de les Terres de l'Ebre, que depèn de l'aigua del riu Ebre per conservar els ecosistemes, el paisatge, l'agricultura i la industria locals. Però el present i el futur de l'aigua del tram baix del riu Ebre depèn de tot el que passa a la conca, en el seu conjunt. D'aquesta manera, els canvis en els usos del sòl, l'agricultura de regadiu, els embassaments i la gestió dels recursos a tota la conca determinen el cabal del riu Ebre a Tortosa. Per fer-ho més embolicat, el canvi climàtic impactarà tots aquests processos. Per comprendre el que passa a la conca de l'Ebre, l'Observatori de l'Ebre manté una línia de recerca que utilitza eines de modelització i de teledetecció espacial per estudiar el cicle de l'aigua de la conca. En aquesta conferència es presentarà la tasca de recerca de l'Observatori en aquest àmbit.