Taller Ciència i Convivència

Anna Vila
management@fruitfly.eu

Ponents - Irene González

Ciència i Convivència és un cicle de tallers científic-socials i participatius, en els quals interactuen científiques, que normalment provenen del Laboratori de Genòmica Evolutiva i Funcional de l’Institut de Biologia Evolutiva (CSIC-UPF) de Barcelona que dirigeix la Dra. Josefa González, i el públic assistent, per abordar des d’un punt de vista científic, alguns dels principals “reptes” de viure en societat: migracions, diversitat, canvis i evolució. Les investigadores expliquen als participants continguts de ciència d’avantguarda i conceptes de biologia, com l’evolució, la diversitat, la genòmica de poblacions i la metamorfosis, presentant-los com algunes de les estratègies evolutives que han demostrat els seus avantatges en la natura, i com aquest coneixement pot ser de gran utilitat en el dia a dia de les persones, afavorint la cohesió social i la convivència laboral, o inclús a la pràctica empresarial.

Objectius

• Empoderar la societat mitjançant el coneixement i la comprensió de continguts científics, promoure el creixement personal dels assistents i un canvi en la societat amb el coneixement i l’evidència científica com a eines de convivència, fomentant la tolerància i l’esperit crític.
  • Fomentar el gust per la ciència, la cultura científica, les activitats i les carreres científiques entre els assistents.
  • Trencar amb dos dels principals estereotips socials erronis relacionats amb l’excel·lència científica:
    • el paper de la dona en la ciència
    • la inaccessibilitat de la ciència per part de la societat
  • Estimular la visibilitat de la pràctica científica local en tots els districtes de la ciutat de Barcelona.
  • Assegurar la continuïtat de l’obertura i la transferència constant de coneixement, actuant com a pont entre el món científic i la societat. Els tallers permeten seguir l’activitat científica de grups amb projecció internacional a través de xarxes socials, rebre assessorament o participar en esdeveniments futurs.

Qui els organitza?

“Ciència i Convivència” és una activitat organitzada per l’associació La Ciència Al Teu Món (LCATM) i pel Laboratori de Genòmica Evolutiva i Funcional (Gonzalez Lab) del Institut de Biologia Evolutiva de Barcelona (IBE, CSIC-UPF) que compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i la Fundació General CSIC (FGCSIC), el programa Cuenta la Ciencia i European Society for Evolutionary Biology (ESEB)

20211194449_Gonzalez_lab_i_LCATM.JPG