Taller experimental Plantes mutants

• Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG, CSIC-IRTA-UAB-UB)
  • Places exhaurides

Tipus d'activitat: Tallers i cursos
Àrea temàtica: ciència ciutadana
Tipus de públic: Estudiants de primària

Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG, CSIC-IRTA-UAB-UB)
Muriel Arimon
935636600 ext.3033
communication@cragenomica.es

Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG, CSIC-IRTA-UAB-UB)
Edifici CRAG - Campus UAB, Carrer de la Vall Moronta s/n, 08193, Cerdanyola del Vallès
Muriel Arimon
communication@cragenomica.es
935636600 ext.3033
08:00-16:00, dilluns a divendres

El Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG) ofereix la cinquena edició del taller experimental Plantes mutants durant el curs escolar 2022-2023, dirigit a alumnes de 5è i 6è de primària.

L’objectiu d’aquest taller és acostar l’alumnat dels últims cursos de primària a la funció i la utilitat de la ciència i a la manera de fer dels científics i científiques, tot aportant-los una experiència positiva.

Al taller, els nens i les nenes aprendran a reconèixer alguns aspectes característics de la investigació en plantes, com l’ús d’organismes model. Utilitzant plantes mutants i material de laboratori com lupes binoculars, els alumnes hauran de treballar com autèntics científics, observant atentament, fent les seves pròpies hipòtesis i arribant a conclusions de consens. El taller es complementa amb una visita a les instal·lacions del CRAG guiada per personal investigador.

Voleu veure com van ser les edicions anteriors? Mireu aquest vídeo i les fotografies dels tallers!

Informació sobre els tallers

Cursos: 5è i 6è de primària

Lloc de realització: Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG). Campus de la UAB. Bellaterra (Cerdanyola del Vallès).

Horari: el taller té una durada d'un matí, de 09:30h a 12:00h (l’horari es pot desplaçar fins a 30 minuts segons s’acordi amb l’escola).

Dates de realització del taller: 10, 11, 14, 15 i 16 de novembre del 2022.

Nombre màxim de participants/dia: 26 alumnes i 3 acompanyants.

Taller gratuït

Inscripcions obertes fins el 26 de setembre de 2022 a https://www.cragenomica.es/ca/divulgacio/taller-plantes-mutants

Important: les escoles es comprometen a que l'alumnat respongui el qüestionari online d'avaluació del taller (un per alumne/a) a través de Google Forms com a màxim dues setmanes després de la realització del taller.

Sobre el projecte

El taller Plantes mutants va ser dissenyat l'any 2017 conjuntament pel Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG) i el Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM), de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología - Ministerio de Ciencia e Innovación, i del programa Centros de Excelencia Severo Ochoa - Agencia Estatal de Investigación.

2018912232_cragmarcacat.jpg

Patrocinat per

Programa Centros de Excelencia Severo Ochoa - Agencia Estatal de Investigación

Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)