Materials de cine ...

• Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

Àrea temàtica: joan oro
Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius

Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)
Montse López
promocio.eseiaat@upc.edu

ESEIAAT
C/ Colom, 11, 08222, Terrassa
Montse López
promocio.eseiaat@upc.edu
de 9 a 13h

Ponents - Núria Salán

Quants lingots d'or podríem carregar a un sac per fugir d'un robatori? Podríem agafar l'espasa de Gladiator o de Khal Drogo i voltejar-la per damunt del nostre cap? De què està fet el "metall volador" de Harry Potter? Quina distància podríem córrer dins d'una armadura?
Al món del cinema és habitual veure protagonistes que poden fer tot això: algú que carrega 20 lingots a un sac i surt corrents. I la diligència, d'un sol cavall, carrega caixes de monedes d'or, i el cavall surt corrents com si res. En aquesta xerrada, amb clau d'humor, es mostren algunes "barbaritats" que podem identificar en pel·lícules i sèries i que no serien possibles amb la tecnologia d'aleshores (en cas de ser alguna pel·lícula de caire "històric"), però que serien impossibles fins i tot amb la tecnologia d'ara, en tant que sovint es mostren "materials impossibles".
I després, ja podem seguir mirant la pel·lícula, amb el mateix gust que abans, però ara ho farem amb aquell somriure de "sé que això és impossible, ho sé, ja no "cola"..."

Identificaran algunes "barbaritats" que podem trobar en pel·lícules i sèries i que no serien possibles amb la tecnologia d'aleshores (en cas de ser alguna pel·lícula de caire "històric"), però que serien impossibles fins i tot amb la tecnologia d'ara, en tant que sovint es mostren "materials impossibles".

Durada:1h

Activitat sota demanda dels centres

Conferències híbrides adreçades a estudiants d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius. Es podrà assistir presencialment o seguir la conferència per streaming.

Si l’horari final de la conferència no us va bé, contacteu amb nosaltres i mirarem si podem adaptar-nos, tot i que no ho podem assegurar.

2016742845_UPCpositiup3005.png

Universitat Politècnica de Catalunya

Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa

Societat Catalana de Tecnologia