Del 10 NOV
Al 20 NOV


Prendre’s o no prendre’s el medicament, aquesta és la qüestió!

  • Institut de Recerca Sant Joan de Déu
  • 09:00h a 10:00h
  • Places exhaurides

Tipus d'activitat: Tallers i cursos
Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius
Orientat: Grups

Més informació
Institut de Recerca Sant Joan de Déu
Marta Fortuny
936 00 97 51
frecerca.comunicacio@sjd.es

On es celebra
Institut de Recerca Sant Joan de Déu (L'activitat es realitzarà al centre de secundària que ho desitgi)
Carrer Santa Rosaº, 39º, 08950, Esplugues de Llobregat
Necessita reserva
Marta Fortuny
frecerca.comunicacio@sjd.es
936 00 97 51 · Ext. 77858
8h-14h de dilluns a divendres

Ponents - Cristina Carbonell

L'Institut de Recerca Sant Joan de Déu organitza un taller per alumnes de 3r i 4rt d'ESO i 1r i 2n de Batxillerat. Aquest taller està pensat per dur-se a terme a l'aula, amb una durada d'una hora, per aquest motiu la investigadora, Cristina Carbonell, es desplaçarà al centre educatiu que s'inscrigui. Tant la data com l'hora és a convenir.

Sovint, quan ens hem de prendre medicaments se’ns plantegen dubtes, i més quan es tracta de medicaments nous per a nosaltres, és a dir, que és la primera vegada que ens ho recepten: És realment necessari? Me l’hauré de prendre sempre més? Què passaria si no me’l prengués? I si provo altres opcions abans?

Són molts els motius que poden influir a prendre la decisió d'iniciar o no un medicament, i des de l’Institut de Recerca Sant Joan de Déu estem duent a terme un estudi amb metodologia qualitativa per conèixer quins són els factors que afecten la iniciació dels tractaments farmacològics en la població infantil i juvenil. Entendre les motivacions i creences a l'hora de prendre decisions en salut pot ajudar a millorar l’adherència als medicaments i l’estat de salut de les persones.

Us proposem una activitat d’una durada aproximada d’una hora on donarem a conèixer els investigadors que treballen en aquest camp, us explicarem breument què és la “no-iniciació” farmacològica i farem un rol-play per grups on els alumnes hauran de pensar, posar en comú i defensar els arguments per prendre la decisió final de si començar a prendre’s un medicament o no.

Es demanarà al professorat que prèviament a l’activitat educativa, es tinguin els grups d’alumnes ja formats, per tal d’agilitzar el rol-play.

Organitza

202310303339_logo_IRSJDRrgb.png


Col·labora