Explorem l'espai?. Què és la gravetat zero?

• Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius

Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)
Sacra Peláez
sacra.pelaez@upc.edu

Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE)
Eduard Maristany, 16, 08019, Barcelona
Sacra Peláez
sacra.pelaez@upc.edu
8:00 a 15:00 hores

Ponents - Antoni Pérez-Poch Professor del departament de Ciencies de la computació de la UPC i investigadors de l'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya

La humanitat sempre ha estat exploradora de nous mons. La curiositat ens mou a cercar el desconegut i l’Espai avui dia és la darrera frontera. Farem un repàs per la història de l’exploració espacial fins als nostres dies, amb les properes missions a la Lluna i Mart a l’horitzó. Quins coneixements ens aporta i quins riscos té la visita de nous móns? I com ens protegim de la radiació, l’absència de gravetat i altres problemes que afecten la vida dels astronautes? Quins
problemes ètics ens planteja aquests viatges espacials? Es podran reproduir els humans fora de la Terra? Però quan parlem de “gravetat zero”, sabem realment quina física hi ha al darrera?.

Acabarem amb un taller amb unes experiències “propulsives” molt senzilles de fer i que ens faran passar una estona entretinguda. Ad Astra!

2016742845_UPCpositiup3005.png

Escola d'Enginyeria de Barcelona Est