Del 11 NOV
Al 20 NOV

Genogràfic: el joc de la variabilitat genètica humana

• Facultat de Biociències, Universitat Autònoma de Barcelona
  • --:--h a --:--h

Tipus d'activitat: Itineraris didàctics en línia
Àrea temàtica: ciència ciutadana
Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius, Públic general, Públic universitari

Facultat de Biociències, Universitat Autònoma de Barcelona
Sònia Casillas
sonia.casillas@uab.cat

Genogràfic (https://genografic.omicsuab.org) és un joc de taula que té com a principal objectiu atansar a la ciutadania coneixements sobre la composició genètica de les poblacions humanes i la descoberta d’exemples d’adaptació humana a entorns diversos i, a través d’aquests, fomentar el respecte i l’afecte per la diversitat genètica i cultural intrínseques de la nostra espècie, potenciar el creixement intercultural i avançar cap a un desenvolupament més sostenible. D’una manera lúdica, descobriràs com el clima, la dieta o el metabolisme determinen l’evolució de la nostra espècie.

En aquest itinerari didàctic et proposem: (1) ampliar els teus coneixements sobre la genètica molecular, la genètica de poblacions i l'evolució a través del nostre glossari; i (2) jugar sol o amb els amics a la versió en línia del Genogràfic. Aprèn i sigues el primer en aconseguir construir la teva hèlix de DNA mitjançant 10 peces de bases nitrogenades!

Amb el suport del Fons de Solidaritat de la Universitat Autònoma de Barcelona.

20239213223_logotipversio1principalverd.png

Fundació Autònoma Solidària